Pantha rhei

„Pantha rhei” (Hérakleitosz)

Gyulán a kis-románvárosi templom mögött, a Csonka kocsmával átellenben, van egy kis tér. Valahogy annyira eldugott, hogy nekem aki a közelben nőttem fel, és heti szinten mentem el itt, még nekem is újdonság volt amikor pár éve rábukkantam erre a kis szegletre.
Úgy egy hónapja Gyulán voltam és ezen a kis téren találtam egy kis szökőkutat, benne egy békával. Meglepett mert nem emlékszem, hogy ott lett volna korábban ez a szökőkút. Régen jártam erre.

A Béka a a beton karima belső szélén napozott, láthatóan ő volt ennek a kis pocsolyának az ura. A templom tükörképe mint egy látomás tükröződött fölötte a remegő víztükör felületén. (Ezt a képet publikáltam szerdán, egy poszttal korábban.)

Két hétre rá újra Gyulán jártam és ismét arra vezetett az utam. Gondoltam elmegyek megnézem ott van-e még a béka.
De nem hogy a béka nem volt ott, de még a szökőkútnak is hült helye volt.
Sokszor van hogy a fotók korábbi helyszínei átalakulnak, de ilyen gyorsasággal még sosem.

A szökőkutat és a békát mint egy nagy buddhista mandalát fújta el az élet, vagy inkább szorgos önkormányzati dogozók.

Minden örökös mozgásban van.

fotó: Sándor László©


fotó: Sándor László©









Megjegyzések